Författare Ämne: Allmänt material.  (läst 904 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 6 501
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
Allmänt material.
« skrivet: mars 24, 2015, 12:51:58 »
Var inte alla flugbindningsgrejjer mycket bättre på 90-talet?  Tycker inte man hittar nånting vettigt nu för tiden. Fullt av fina bilder på nätet men sen har de inget hemma. Har marknaden minskat? Färre som binder.
« Senast ändrad: mars 24, 2015, 12:54:47 av Betis »
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....

Utloggad ismo

• Antal inlägg: 9 259
  • Oooooaaaah!
SV: Allmänt material.
« Svar #1 skrivet: mars 24, 2015, 13:03:18 »
Bildmässigt är det skit!..får inte ens det som är på bild..stundtals. Om än ens bild finns?
Bra våtfluge nackar för krokflugor tycker jag saknas..lr. kanske jag som inte hittar? :haum:
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

Utloggad Thomas L

• Antal inlägg: 6 888
  • snart så
« Svar #2 skrivet: mars 24, 2015, 13:06:16 »
Jag har en känsla av att det är fler, procentuellt set, som inte binder idag.
Det är nog ekonomiskt riktigt det finns fler "billiga" flugor att köpa idag som ändå är fina...

.....om man inte är så petnoga ;)

Har själv köpt nån (fin) ask med 25 fina flugor för drygt en hundring och 25-30 fina nattsländor för en spottstyver på ebay etc..
« Senast ändrad: mars 24, 2015, 13:09:39 av Thomas L »
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Utloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #3 skrivet: mars 24, 2015, 13:17:28 »
Bildmässigt är det skit!..får inte ens det som är på bild..stundtals. Om än ens bild finns?
Bra våtfluge nackar för krokflugor tycker jag saknas..lr. kanske jag som inte hittar? :haum:
Det är omöjligt att hitta, men det finns ju inte ens torrflugenackar?  Inte i vettiga färger.

Hjortmyrs

• Gäst
« Svar #4 skrivet: mars 24, 2015, 23:56:42 »
Syntet har blivit jäkligt poppis.
Sen tror jag det är som Thomas L skriver, fler binder och det är svårt att få fram tillräckligt med tuppar och hönor.

Cookshill är riktigt bra, en sida driven av entusiaster, otroligt prisvärt är min erfarenhet av dom.
Tellis rävhår är grymt bra.
Trenden jag tycker mig se är att de stora distrubitörerna är nöjda med att sälja låg kvalité till högt pris, och vill man ha bra grejer så får man leta bland de mindre (och mer entusiastiska) aktörerna.
Letade bindmaterial på mässan, otroligt lite fanns det, inte en enda Partridge laxkrok som jag tänkt få med hem ett lager av. Tänkte lyxa till det med en djungeltupp, bara låg kvalité fanns för 900 spänn.

Utloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #5 skrivet: mars 29, 2015, 19:42:43 »
Jag tror snarare att det är färre som binder. Därför är marknaden för material mindre och det blir för dyrt för handlarna att ha hemma. Har de nåt så är det marabou och glitter.