Författare Ämne: 2013  (läst 2310 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Henka

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 136
  • Våga vägra!
    • Min presentation
2013
« skrivet: november 11, 2012, 21:52:01 »
Ja, året är ju inte riktigt slut, men nu när vi har bestämt oss för att rulla vidare så behöver vi väl lyfta blicken och ha ett mål för vår verksamhet...

Vad vill ni att vi ska klara av under 2013...
-samla in 10.000 till fiskevård?
-skriva 10.000 inlägg i dags-tråden?
-väcka viktig opinion?
-börja sälja annonser och göra nåt kul för pengarna?
-genomföra en fiskelustträff där nån medlem får fisk?
-skåla på helger och vardagar?

defylerat, via tapatalk och quarxs cmx! 

Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad Helljammer

• Antal inlägg: 1 225
SV: 2013
« Svar #1 skrivet: november 12, 2012, 06:36:05 »
En fisketräff vore ju fint alltså! :appelidiket:
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Utloggad Torneus

• Antal inlägg: 904
« Svar #2 skrivet: november 12, 2012, 10:56:26 »
Detta med "Catch and Release" tycker jag är ett viktigt ämna som inte får glömmas bort ..

Att skriva om mat, dags, kaffekoppar och skålar har ju sin "Fejjan" charm, helt OK för mig.

Insamlingar och opinion handlar nog mycket om att någon skall komma på en bra ide' på vad man kan göra
och sedan sprida det utanför fiskelust.se också.

Annonser?
Om man kan tjäna pengar på annonser utan att annonsörerna lägger sig i vad som skrivs på forumet så är det helt OK tycker jag.
Det går säkert bra i början, men om man med tiden drar på sig kostnader som skall betalas med annonser, så blir det nog svårt att
stå emot annonsörernas krav.
Fast det känns lite konstigt att vi alla skulle ta del av dom pengarna, eller vad var tanken?
Evnetuella annonspengarna bör tillfalla den eller de som sköter forumet tycker jag.
Fast lite guldkant på en eventuell fiskelustträff vore inte så dumt.

Snart är det midsommar, då vänder det

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 6 501
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #3 skrivet: november 12, 2012, 19:02:14 »
Skriva 10 000 ärliga inlägg i "Dags" under 2013 vore en hedervärd prestation stor som vad som helst annat... ;D
27 ggr om dagen....
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....

Utloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #4 skrivet: november 12, 2012, 19:08:14 »
Det absolut farligaste vore nog om alla resonerade som så att om de inte har nåt redigt vettigt att säga så kan de lika gärna hålla käften.
För vem faan av er har egentligen det?

Jag tror jag hade uppskattat en träff. :yeah: :love: :flyguy:
Om det så bara var i Hökensås.....

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
Sv: SV: 2013
« Svar #5 skrivet: november 12, 2012, 20:56:56 »
Det absolut farligaste vore nog om alla resonerade som så att om de inte har nåt redigt vettigt att säga så kan de lika gärna hålla käften.
För vem faan av er har egentligen det?

Jag tror jag hade uppskattat en träff. :yeah: :love: :flyguy:
Om det så bara var i Hökensås.....

Oavsett anledning så är det som du skriver just tystnaden som är döden... fb har tagit över väldigt mycket av det som vi lekte förr, och som fungerade som "pausunderhållning" i väntan på en vettig tråd att skaka om...

För att forumet ska leva vidare så krävs aktiva medlemmar, ju fler, desto lättare... frågan är hur vi ser till att få hit rätt medlemmar... jag tror att nyckeln är att skriva rätt grejer... vad som är rätt... Ja, det kan man fråga sig...

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #6 skrivet: november 13, 2012, 11:02:45 »
Detta med "Catch and Release" tycker jag är ett viktigt ämna som inte får glömmas bort ..

Att skriva om mat, dags, kaffekoppar och skålar har ju sin "Fejjan" charm, helt OK för mig.

Insamlingar och opinion handlar nog mycket om att någon skall komma på en bra ide' på vad man kan göra
och sedan sprida det utanför fiskelust.se också.

Annonser?
Om man kan tjäna pengar på annonser utan att annonsörerna lägger sig i vad som skrivs på forumet så är det helt OK tycker jag.
Det går säkert bra i början, men om man med tiden drar på sig kostnader som skall betalas med annonser, så blir det nog svårt att
stå emot annonsörernas krav.
Fast det känns lite konstigt att vi alla skulle ta del av dom pengarna, eller vad var tanken?
Evnetuella annonspengarna bör tillfalla den eller de som sköter forumet tycker jag.
Fast lite guldkant på en eventuell fiskelustträff vore inte så dumt.

Hur tycker du att vi ska verka för att sprida kunskap om förnuftig C&R? Jag ställer mig gärna bakom en sådan satsning :)

Vad gäller annonsering så kommer det knappast att bli aktuellt, jag vill inte, och kostnaden på 300 kr om året ska väl inte driva omkull mig.

Nån form av träff vore väldans kul om vi kunde få till, frågan är bara när var hur, och varför? ;D
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad rifle

• Antal inlägg: 1 917
  • Hårdrockare med flugspö!
    • http://www.rocket-roll.com/
« Svar #7 skrivet: november 13, 2012, 11:23:16 »
Det svåra här är att inte ens ämnen som kasta långt startar nån större diskution  ???
Vette tusan vad man ska skriva om för att folk ska reagera.
What time is it? It´s time to rock not yet!

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #8 skrivet: november 13, 2012, 11:53:31 »
Det svåra här är att inte ens ämnen som kasta långt startar nån större diskution  ???

Ja, hur tusan väcker man intresse och engagemang, för kunskap det vet jag att det finns bland medlemmarna... kunskap om det mesta får man väl säga ;D
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad ismo

• Antal inlägg: 9 259
  • Oooooaaaah!
« Svar #9 skrivet: november 13, 2012, 12:07:52 »

Ointressant att veta hur långt nån kastar(om en inte tävlar själv)..då hellre diskutera HUR..en ska bära sig åt.
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

Utloggad rifle

« Svar #10 skrivet: november 13, 2012, 12:27:45 »
Ointressant att veta hur långt nån kastar(om en inte tävlar själv)..då hellre diskutera HUR..en ska bära sig åt.

Starta en tråd om det så ska vi se hur debatten artar sig  :hmm:

Utloggad ismo

• Oooooaaaah!
« Svar #11 skrivet: november 13, 2012, 12:59:39 »
Starta en tråd om det så ska vi se hur debatten artar sig  :hmm:

Får en känsla av att det inte är lönt... ;D när en själv inte ens tränar kontinuerligt(ettpar ggr. vart 3:e år vid vatten)).. :run: dock torr-tränar jag kastning under vintern mera med ett kvastskaft! :tadaa:
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #12 skrivet: november 13, 2012, 13:09:10 »
Får en känsla av att det inte är lönt... ;D när en själv inte ens tränar kontinuerligt(ettpar ggr. vart 3:e år vid vatten)).. :run: dock torr-tränar jag kastning under vintern mera med ett kvastskaft! :tadaa:

Du kanske kan starta en tråd om vilken typ av kvastskaft som är bäst att torrträna medå :D
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad ismo

• Oooooaaaah!
« Svar #13 skrivet: november 13, 2012, 13:18:42 »
Du kanske kan starta en tråd om vilken typ av kvastskaft som är bäst att torrträna medå :D

:hmm: ..den skall vara i lättmetall...så en kan koncentrera sig på rörelserna..så ev. "över"vikt ej blir störande. Sedemera kan en ta ett järnspett för att öva upp lite styrka.

Utloggad rifle

« Svar #14 skrivet: november 13, 2012, 14:02:13 »
:hmm: ..den skall vara i lättmetall...så en kan koncentrera sig på rörelserna..så ev. "över"vikt ej blir störande. Sedemera kan en ta ett järnspett för att öva upp lite styrka.

Men om man ej har övervikt utan mera eller mindre normalvikt kan man byta ut lättmetallskaftet mot ett i trä eftersom döfläsket inte finns och ej kan bli störande?
 :tadaa:

Utloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
SV: Sv: SV: 2013
« Svar #15 skrivet: november 13, 2012, 16:27:47 »
Oavsett anledning så är det som du skriver just tystnaden som är döden... fb har tagit över väldigt mycket av det som vi lekte förr, och som fungerade som "pausunderhållning" i väntan på en vettig tråd att skaka om...

För att forumet ska leva vidare så krävs aktiva medlemmar, ju fler, desto lättare... frågan är hur vi ser till att få hit rätt medlemmar... jag tror att nyckeln är att skriva rätt grejer... vad som är rätt... Ja, det kan man fråga sig...

Ja, hur tusan väcker man intresse och engagemang, för kunskap det vet jag att det finns bland medlemmarna... kunskap om det mesta får man väl säga ;D
Pudeln kärna har du redan varit inne vid.
Få hit folk.
Alla vi som är här känner varandra väl och vi vill inta trampa varandra på tårna.
Dessutom har vi redan kacklat igenom alla möjliga och omöjliga ämnen som går å kackla om.
Viss risk finnes även att vi är för överens i många frågor.
Godkänna annonser här var inte Henka sugen på och jag håller med honom, det lockar inte hit mer folk.
Men låt säga att vi gör tvärt om?
Vi går ut på de populära sidorna och annonserar om oss?
Det kostar pengar men det är jag beredd å satsa, blir vi större och populärare finns det möjlighet å nyttja Lusten till nåt vettigt och då skulle den investeringen vara värd sitt pris.
Sen gäller det ju för en annan å lära sig hålla käften när det kommer hit nån å skriver nåt idiotiskt.
Alltså vänta med att be dom fara åt helvete tills de är så hemtama att de inte tar ens uppmaning på allvar.....

Folket som är här är vettiga och jag är övertygad om att vi verkligen kan göra skillnad.
Men då måste vi växa så vi även blir stora i verkligheten och inte bara i våra sinnen.
« Senast ändrad: november 13, 2012, 16:34:17 av Betis »

Utloggad Torneus

• Antal inlägg: 904
« Svar #16 skrivet: november 13, 2012, 17:43:25 »
D
Tips.
Hitta någon teori om långa kast och recensera den.
Snart är det midsommar, då vänder det

Utloggad Henka

• Administratör
  • Våga vägra!
    • Min presentation
Sv: SV: 2013
« Svar #17 skrivet: november 13, 2012, 22:09:01 »
DTips.

Eller varför inte ett kort och koncist "det var sämre förr" C:-)

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad ismo

• Oooooaaaah!
« Svar #18 skrivet: november 14, 2012, 11:17:32 »
DTips.

Det borde ju vara en EXPERT! ..på långa kast som skall göra det, det är en ju långt ifrån. ;D

Men om några börjar träna på långa kast, så kan dom ju förklara vad specifikt dom tränar på..till & fr. & vad det ger i kastlängd.
Stundtals (som i annan idrott)..så måste detaljer slipas in, inte bara! stå å dänga fram å tebaks.

Utloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #19 skrivet: november 14, 2012, 12:38:18 »
Vilken kast-tråd skulle vara mest atraktiv?
En WF lr en DT?
Eftersom det här mest är ett flonkidonkforum kanske en Grain-tråd skulle passa? :D

Jag fixar rubriken så får ni fixa innehållet.
"Hur man kastar längst med en grainlina!"

Jag är faktist övertygad om att lyckas ni bara att göra detta ämne bråkdelen så intressant som min "Dags" tråd så kommer folk vallfärda hit!!! :yeah:

(Kan inte hjälpa det men när såna här ämnen kommer upp så sprider sig en sportstank i rummet....)
« Senast ändrad: november 14, 2012, 12:40:51 av Betis »