Författare Ämne: Namnbyte?  (läst 1088 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 6 569
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
Namnbyte?
« skrivet: januari 12, 2015, 18:49:05 »
När började vi kalla makaroner och spagetti för pasta istället för helt enkelt spagetti och makaroner?
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....

Utloggad ismo

• Antal inlägg: 9 311
  • Oooooaaaah!
SV: Namnbyte?
« Svar #1 skrivet: januari 12, 2015, 19:01:03 »
När började vi kalla makaroner och spagetti för pasta istället för helt enkelt spagetti och makaroner?

Det var nog när nån kokade makaroner fel......slet å drog(fr. tandköttet)...tills den vart spagetti! :haum:
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

Utloggad Ron

• Antal inlägg: 3 043
  • Allt som simmar är inte fina fiskar.
« Svar #2 skrivet: januari 12, 2015, 21:13:26 »

När vi även fått Tagliatelle, Farfalle, Gnocchi, Penne, Tortiglone, Bucatini, Rigatoni, Fusilli och 20 andra pastasorter så blev det enklare att använda samlingsbenämningen kanske...?
“A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other.”

Utloggad Ron

• Antal inlägg: 3 043
  • Allt som simmar är inte fina fiskar.
« Svar #3 skrivet: januari 12, 2015, 22:25:11 »
En annan fråga på samma tema. En period fanns det Glenn Strömbergs spagetti i butiken jag handlade in. Den var riktigt bra. Men nu har jag inte sett den på ett tag. någon som vet något? Var kan man köpa Strömberg?
“A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other.”

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 6 569
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #4 skrivet: mars 09, 2015, 12:46:02 »
En annan fråga på samma tema. En period fanns det Glenn Strömbergs spagetti i butiken jag handlade in. Den var riktigt bra. Men nu har jag inte sett den på ett tag. någon som vet något? Var kan man köpa Strömberg?

Hittade Paulo Robertos , kanske de bytt ut Strömberg?  Satt han på bänken?
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....