Ja självklart så är priset viktigt, egentligen pratar man om samma saker fast i olika ändor
bara.
Min tanke är att om man istället för att prata om hur man letar billigare priser hos leverantörena så fokusera på att sänka förbrukningen i första hand.
Vad händer på bilsidan? Man gör snålare bilar men samtidigt så ökar man hk:n så de ändå drar mera för att man kan köra utavhelvittans. Bilsidan hade kanske behövt ett hästkrafts tak så man minskade den totala förbrukningen.
Det lär väl knappast hända eller vad säger du mr biltokig?
Jo, de är ett rundresonemang med samma andemening. Förbjuder de starka motorer får jag göra som med 940in och som med harlyn.
Trimma skiten...

Typ en turbo-diesel är skitenkelt och bra billigt å få snurr på. Utan att egentligen öka förbrukningen vid normalkörning.
Sen kanske många låser sig bilars miljöpåverkan enbart vid bränsle-förbrukning. De skitar ner rätt mycket bara vid tillverkningen. Det hela bilens livscykel som räknas, att använda våra pryttlar fullt ut tror jag är en stor miljövinst.
Mitt nya tvättpaket är väl ett gott exempel på det, höll skiten mer än 10 år ( vilket iof säkert är mycket längre än vanligt) skulle mycket miljöpåverkan vinnas.
Men då får inte tillverkarna sälja lika mycket och ekorrhjulet stannar.
30% av all mat i världen kastas, hur mycket mer oxkött skulle vi kunna äta om vi slutade med det? Även mat kostar bränsle.