Författare Ämne: Ätran  (läst 26794 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad västvis

• Antal inlägg: 3 088
SV: Ätran
« Svar #40 skrivet: juni 13, 2010, 13:26:01 »
Har du koll på om det går att ta sig till nån laxsträcka i Högvadsån, med kollektivtrafik?

Fisket uppe Ullared går det buss ifrån Varberg, men fisket i Köinge blir det
      bussbyte i Ullared tror jag.    :haum:

Utloggad västvis

« Svar #41 skrivet: juni 13, 2010, 13:28:13 »
Fiskar du i høgvadsån eller?

Ja, sedan många år.   

SPRINGAREN

• Gäst
« Svar #42 skrivet: juni 15, 2010, 02:45:05 »

Ja, sedan många år.   
Får du något då?  :nudge:

Utloggad västvis

« Svar #43 skrivet: juni 15, 2010, 08:13:57 »
Får du något då?  :nudge:

...där är fångade några fiskar under årens lopp, där de mesta sätts tillbaka.   8)

SPRINGAREN

• Gäst
« Svar #44 skrivet: juni 17, 2010, 02:26:12 »
Jag har fiskat dær mycket upp genom åren men tror inte jag støtt på dig eller så många andra før den delen. Fiskar du i nydala eller uppe vid Ullared?
Jag fiskar næstan bara vid nydala. Brukar bli någon/några fiskar per år. Kommer bli många fler turer nu nær man flyttat hem till Falkenberg  igen.  :lumber:
Jag ær ute på jobb nu (FAN) nær vattnet kom..... har du fått något nu nær ælven steg? ser att det tagit några fiskar.

Utloggad västvis

« Svar #45 skrivet: juni 17, 2010, 07:52:34 »
Fiskar i Nydala, men har inte varit där i år. Nu när vattnet kom så valde jag Viskan istället, kanske ett felval då fisket i Viskan blivit 0 resultat. Ev en tur till Köinge i morgon. 

Utloggad Thomas L

• Antal inlägg: 6 892
  • snart så
« Svar #46 skrivet: juni 17, 2010, 07:55:44 »
Ätran är tydligen ännu ett i raden av hemlijaurelaxvatten som vi har så många av i Sverige. Bristfällig rapportering utanför Falkenberg :p

Jag har väl varit naiv men jag har alltid trott bättre om organisationen kring fisket i Ätran :bf1:
« Senast ändrad: juni 17, 2010, 07:57:47 av Thomas L »
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Utloggad västvis

« Svar #47 skrivet: juni 17, 2010, 10:32:53 »
Tyvärr är det så att rappoteringen ifrån de privata sträckorna är helt dolt. Det är bara sträckan i Falkenberg och fisket i Högvadsån i Nydala som vi fiskare kan ta del av. Så mörker talet är nog rätt stort. Tycker att det är helt fel att de privata sträckerna ej säljer kort, då man åker snålskjuts med de förbättringar som görs tex kalkning.   :bonk:

SPRINGAREN

• Gäst
« Svar #48 skrivet: juni 18, 2010, 01:04:39 »
Fiskar i Nydala, men har inte varit där i år. Nu när vattnet kom så valde jag Viskan istället, kanske ett felval då fisket i Viskan blivit 0 resultat. Ev en tur till Köinge i morgon. 
Varfør Viskan??? Vad ær det som ær bra med det ån?

SPRINGAREN

• Gäst
« Svar #49 skrivet: juni 18, 2010, 01:22:56 »
Tyvärr är det så att rappoteringen ifrån de privata sträckorna är helt dolt. Det är bara sträckan i Falkenberg och fisket i Högvadsån i Nydala som vi fiskare kan ta del av. Så mörker talet är nog rätt stort. Tycker att det är helt fel att de privata sträckerna ej säljer kort, då man åker snålskjuts med de förbättringar som görs tex kalkning.   :bonk:
Ja man blir riktigt førbanad men hade vi haft tillgång till de strekorna kanske vi sætt det hela lite annaledes  :appel1: Blir bra nu nær kraftværket førsvinner och vattnet sjunker undan, kommer bli finfina strekor att firra fluga på  :yeah:

Utloggad västvis

« Svar #50 skrivet: juni 18, 2010, 08:11:24 »
Varfør Viskan??? Vad ær det som ær bra med det ån?

Den ligger närmast och efter den är så beroende av vattenflöde, så får man
        passa på flugfiska när tillfälle ges. 

Utloggad västvis

« Svar #51 skrivet: juni 18, 2010, 08:27:05 »
Grattis Springaren till fångsten av de 2 laxarna.     :flyguy: :yeah:

SPRINGAREN

• Gäst
« Svar #52 skrivet: juni 19, 2010, 01:28:35 »
Tack men de var små  8) Har varit lite fiske i år pga flyttning men skall nog lura några sommarlaxar till i Ætran/høgvadsån.
Slutbesiktning på huset ær 5 juli sedan ær man permanert FBGare.  :yes:

Utloggad västvis

« Svar #53 skrivet: augusti 31, 2010, 21:18:14 »
En HÖ på 6,9 kg och 83 cm har tagits i Ätran, ingen dälig västkustöring.  :yeah:

Sunray

• Gäst
« Svar #54 skrivet: augusti 31, 2010, 22:01:02 »
En HÖ på 6,9 kg och 83 cm har tagits i Ätran, ingen dälig västkustöring.  :yeah:

Shit pomfritt! Finns det verkligen sådana djur här hos oss?    :nono: :nono: :flyguy:

Utloggad Henka

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 200
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #55 skrivet: augusti 31, 2010, 22:24:06 »
Shit pomfritt! Finns det verkligen sådana djur här hos oss?    :nono: :nono: :flyguy:

Inte nu längre 8) :appa2:
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad västvis

« Svar #56 skrivet: september 22, 2010, 16:55:35 »
Varit och fiskat i Ätran idag, inte en dragning kände jag. Bra med vatten ca 70 kubik, vilket gjorde att jag prövade nya platser på felsidan, där det normalt är lite för dåligt drag för flugfiske. Hela ån gicks igenom utan Garvareforsen där 6 flugfiskare härbärgade, en 5 kg lax hade kommit upp på morgonen där. Kände inte för att köa så jag fortsatte neråt. Förutom de vid Garvareforsen såg jag bara 3 fiskare som satt och metade uppe vid Laxbron, resten av ån hade jag för mig själv, men f*n inte hjälpte det. För en gång skull så varken det regnade eller blåste.   :haum:

Utloggad västvis

« Svar #57 skrivet: mars 28, 2011, 15:32:03 »
Nu på fredag så börjar fisket. I år lär det väl inte komma upp någon Springare de första veckorna, pg av den kalla vintern. Det är härligt att det kommer igång så man får vifta med tvåhandsspöna igen.   :D

Böksholm

• Gäst
« Svar #58 skrivet: mars 30, 2011, 22:06:58 »
Tjena!
Jag visste inte i vilken tråd jag skulle skriva så jag stoppade in detta här! :)

Jag ska dra ner till min tjej i Falkenberg och vi ska fiska med hennes familj nu på fredag! Det verkar som att dom inte är direkt fiskegalningar som jag utan mest går dit och kastar lite! :P
Jag tar inget flugspö med mig utan kör på haspel och funderar på vad som gäller för att ha en så stor chans som möjligt att få sig en havsöring? (Vi ska fiska där det är gratis, är allt jag vet!)
Jag fiskar mest gädda och helgeåöring då det är vad som finns här i Småland (Växjö) där jag bor och har därför väldigt lite erfarenhet av lax/havsöringsfiske!
Stort tack på förhand / Filip =)

Utloggad västvis

« Svar #59 skrivet: april 11, 2011, 09:16:26 »
Årets första lax togs igår, strax över 3 kg vägde den. Fortfarande hög vattennivå i ån ca 90 kubik.   :hmm: