Författare Ämne: Varbergsöring.  (läst 46627 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Thomas L

• Antal inlägg: 6 892
  • snart så
SV: Varbergsöring.
« Svar #40 skrivet: mars 26, 2010, 12:07:32 »
Idag hade det inte gjort ont om det var den 1/4....vilket fantastiskt vårväder!  :love:
Satsa på Torsken och Skrubban då :yes:

Dom kanske också äter Magnus :haum:
Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Utloggad MADMOOSE

• Moderator
  • Antal inlägg: 1 361
« Svar #41 skrivet: mars 26, 2010, 13:55:07 »
Satsa på Torsken och Skrubban då :yes:

Dom kanske också äter Magnus :haum:

Sånt sysslar man inte med..!! Sånt där förtäckt Hö-fiske är inget för mig! 1/4 är det som gäller sen kan dom andra påstå att dom fiskar efter sik eller dyligt..!  :tafeja: ;)

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 6 569
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #42 skrivet: mars 26, 2010, 14:03:04 »
Sånt sysslar man inte med..!! Sånt där förtäckt Hö-fiske är inget för mig! 1/4 är det som gäller sen kan dom andra påstå att dom fiskar efter sik eller dyligt..!  :tafeja: ;)
Ja ser din glimt i ögatsmurf, men ändå kan man ju påpeka att här på östkusten får en fiska nästan året om å dessutom pratar vi här spöfiske.
Bara om nån nu( inte du då älg ;D) skulle få för sig nåt moraliskt dilemma.....
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....

Utloggad Thomas L

• snart så
« Svar #43 skrivet: mars 26, 2010, 15:39:13 »
Varmvattenutsläppet från kärnkraftverket borde väl vara en miljö för bytesdjur till predatorer av alla de slag :haum:

Utloggad MADMOOSE

• Moderator
« Svar #44 skrivet: mars 26, 2010, 16:48:35 »
Varmvattenutsläppet från kärnkraftverket borde väl vara en miljö för bytesdjur till predatorer av alla de slag :haum:

Japp många fiskar havsabborre utanför Ringhals...men hur många öringar krokas av per fångad havsabborre tro?  :haum:

Utloggad Thomas L

• snart så
« Svar #45 skrivet: mars 26, 2010, 16:57:28 »
Japp många fiskar havsabborre utanför Ringhals...men hur många öringar krokas av per fångad havsabborre tro?  :haum:
Havsabborren är en svår fisk att fånga men "when the going gets tough..." ;)

Utloggad västvis

• Antal inlägg: 3 089
« Svar #46 skrivet: mars 26, 2010, 20:11:56 »
Idag hade det inte gjort ont om det var den 1/4....vilket fantastiskt vårväder!  :love:

Våran tid är snart här, har vi väntat så länge så några dagar till gör inget.     :love:

Utloggad västvis

« Svar #47 skrivet: mars 31, 2010, 17:58:48 »
Nu kan timmarna börjas räknas, om 12 tim står säkert den första fiskaren beredd. För egen del blir det em fiske.  Skitfiske på er alla.    :yeah: :love:

Utloggad MADMOOSE

• Moderator
« Svar #48 skrivet: april 01, 2010, 10:37:14 »
Första inrapporterade...blank å fin och full av borstmask!

Utloggad västvis

« Svar #49 skrivet: april 01, 2010, 16:29:47 »
Första inrapporterade...blank å fin och full av borstmask!

Grattis din tjuvstartare, en annan fick ju jobba.   :yeah:

Utloggad MADMOOSE

• Moderator
« Svar #50 skrivet: april 01, 2010, 16:46:01 »

Grattis din tjuvstartare, en annan fick ju jobba.   :yeah:

Nej jag är oskyldig!! Jag har plikttroget stannat vid mitt skrivbord hela dagen.....men imorgon.  ;)

Utloggad västvis

« Svar #51 skrivet: april 09, 2010, 18:09:36 »
Då var nollan spräckt för i år 2 HÖ på ca 30-35 cm, behagade att smaka på flugan, inte i den lovliga storleken, så dom simmar fortfarande kvar i havet. HÖ tog på borstmaskimmetation, söder om Varberg, på ca 1 m djup.    :D

säta

• Gäst
« Svar #52 skrivet: april 09, 2010, 19:58:50 »
Grattis! :yeah:

Utloggad västvis

« Svar #53 skrivet: april 12, 2010, 20:49:53 »
Ute i 3 timmar ikväll, inte en susning till en dragning. Skitvind hård nordvästan och lågvatten.    :betis:

Utloggad MADMOOSE

• Moderator
« Svar #54 skrivet: april 13, 2010, 08:26:28 »
Ute i 3 timmar ikväll, inte en susning till en dragning. Skitvind hård nordvästan och lågvatten.    :betis:

Du var på fel plats.  ;)

Utloggad västvis

« Svar #55 skrivet: juni 17, 2010, 10:41:21 »
Sparsamt skrivit i denna tråd på sista tiden. Var själv ute en sväng i morse, en blank 40 cm blev behållningen och den simmar fortfarande kvar för att växa till sig tills nästa gång vi träffas. Året längs kusten har inte börjat bra i år.   :haum:

LarsJ

• Gäst
« Svar #56 skrivet: juni 17, 2010, 11:39:32 »
Sparsamt skrivit i denna tråd på sista tiden. Var själv ute en sväng i morse, en blank 40 cm blev behållningen och den simmar fortfarande kvar för att växa till sig tills nästa gång vi träffas. Året längs kusten har inte börjat bra i år.   :haum:

Har inte något att skriva om :-[ bara en massa jv.¨.a nollor
men hade på en rolig sak förra vecka körde den ca 3 min såg den ej bara tjurade vid botten sedan en rusning stannade grova knycka vid botten sen en rusning så att en del av backkinen gick ut sedan släppte den
det närmaste jag varit i år
30 - 0 till hö
inte en fena av något slag även rb luser med sin frånvaro
LJ

Utloggad MADMOOSE

• Moderator
« Svar #57 skrivet: juni 17, 2010, 15:31:22 »
Har inte något att skriva om :-[ bara en massa jv.¨.a nollor
men hade på en rolig sak förra vecka körde den ca 3 min såg den ej bara tjurade vid botten sedan en rusning stannade grova knycka vid botten sen en rusning så att en del av backkinen gick ut sedan släppte den
det närmaste jag varit i år
30 - 0 till hö
inte en fena av något slag även rb luser med sin frånvaro
LJ

Men men men.....då mötte jag ju Kniv-Lasse igår..! Ni gick åt fel håll när ni valde att gå ut mot stugan igår kväll.... ;) Nej skämt å sido det började med en urstark liten 35:a ute på andra sidan viken...för att sen ta hus i helvete i spöt!! Kanske det var den som lekte med dig förra veckan....minst 5 kg!! Och bild kommer senare!  :D

LarsJ

• Gäst
« Svar #58 skrivet: juni 17, 2010, 15:50:13 »
Men men men.....då mötte jag ju Kniv-Lasse igår..! Ni gick åt fel håll när ni valde att gå ut mot stugan igår kväll.... ;) Nej skämt å sido det började med en urstark liten 35:a ute på andra sidan viken...för att sen ta hus i helvete i spöt!! Kanske det var den som lekte med dig förra veckan....minst 5 kg!! Och bild kommer senare!  :D

Typiskt  :yeah:

Utloggad MADMOOSE

• Moderator
« Svar #59 skrivet: juni 17, 2010, 16:53:11 »
Så gött när det äntligen lossnar. I många år har den gäckat mig men så till slut igår så satt den där..!  :D