Författare Ämne: Femtioen veckor kvar.....  (läst 9077 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad västvis

• Antal inlägg: 3 082
SV: Femtioen veckor kvar.....
« Svar #180 skrivet: juni 20, 2015, 19:43:08 »
Har det nappat än?    :hmm:

Utloggad ismo

• Antal inlägg: 9 307
  • Oooooaaaah!
« Svar #181 skrivet: juni 24, 2015, 09:43:37 »
Betis har tappat sitt livs fisk(vad det nu var)... :haum: ..verkar gå segt annars!..trots kläckningar.. :run:
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

Utloggad jakob

• Antal inlägg: 1 636
« Svar #182 skrivet: juni 24, 2015, 09:51:01 »
Betis har tappat sitt livs fisk(vad det nu var)... :haum: ..verkar gå segt annars!..trots kläckningar.. :run:

Sitt livs gädda kanske?  :haum:

Utloggad ismo

• Oooooaaaah!
« Svar #183 skrivet: juni 24, 2015, 09:51:38 »
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

Utloggad jakob

« Svar #184 skrivet: juni 24, 2015, 10:00:04 »

Eller en inlagd sill? Han kanske var hungrig för sitt liv och skulle just till att ta en tugga på senapssillen när den försmädligt gled av gaffeln och tappades ner på skon? Så kan det ju vara också.  :yes:

Utloggad Henka

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 192
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #185 skrivet: juni 24, 2015, 11:06:11 »
Eller en inlagd sill? Han kanske var hungrig för sitt liv och skulle just till att ta en tugga på senapssillen när den försmädligt gled av gaffeln och tappades ner på skon? Så kan det ju vara också.  :yes:
Så är det troligen!
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad jakob

« Svar #186 skrivet: juni 24, 2015, 11:07:50 »
Så är det troligen!

Då enas vi alla om att det är så.

Alltså: Det kläcker bra, fisket är segt och Betis har tappat senapssill på skon. Låter som en kanonresa!  :yeah:

Utloggad ismo

• Oooooaaaah!
« Svar #187 skrivet: juni 24, 2015, 11:21:56 »
Då enas vi alla om att det är så.

Alltså: Det kläcker bra, fisket är segt och Betis har tappat senapssill på skon. Låter som en kanonresa!  :yeah:

Toppen vore om du hade betalt allt... :-X :yeah:

Utloggad jakob

« Svar #188 skrivet: juni 24, 2015, 11:53:42 »

Toppen vore om du hade betalt allt... :-X :yeah:

Ja det skulle inte förvåna mig om jag får en faktura när som helst. Men jag är ju van.  :-\

Utloggad jakob

« Svar #189 skrivet: juli 01, 2015, 11:47:13 »
Borde han inte vara hemma snart så vi kan reda ut det här?

Utloggad ismo

• Oooooaaaah!
« Svar #190 skrivet: juli 01, 2015, 12:06:06 »
Borde han inte vara hemma snart så vi kan reda ut det här?

Puppan regerar vid Harr-fisket! ..dock klättrar han(å andra) i träden för att rädda dessa... ;D

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 6 558
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #191 skrivet: juli 05, 2015, 11:21:55 »
Hemma sen igårkväll. I Bodsjön var det kanon de första tre dagarna. Som sagt, jag tappade den största senapssillen jag nånsin sett i Bodsjön. Trodde aldrig jag skulle bry mig så mycket som jag faktiskt fortfarande gör. Inte så mycket storleken som sättet den tog på som gör att det gör så ont.
Har alltså precis lagt mig till rätta med båten, lägger ut en 8-9 meter lina bara för att vara med å kasta på vak. Då går det upp en öring typ 60cm+ ( det är väldigt stort i Bodsjön) två meter till vänster om flugan. Headandtailvak så man ser mycket tydligt både storlek och färdriktning på fisken. Bara lyfta och lägga 2,5 meter till vänster om fisken. Pang eller kanske snarare glufs-slafs och fisken tar självklart. Det var ju öppet mål och målvakten var å köpte korv.....

Men näe....... :'( full spänn i spöet och Betis fick flugan full patte i pannan. Nu efteråt inser jag att jag måste varit för snabb.

Glomma och Ismo levererade. Tyvärr kan fortfarande inte Betis kasta och är kanske lite för tuff i ett å annat mothugg. Nåväl, 12 puppor är numera bara två......
Det rediga fisket är över för iår med full belåtenhet och en ny 50 veckors väntan har bara börjat. :love:
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....

Utloggad Helljammer

• Antal inlägg: 1 231
« Svar #192 skrivet: juli 08, 2015, 22:27:04 »
Fränt att de finns, di stora. Du får säkert chansen på bodsjöns stora igen vad det lider!
Roslagen är ju bara något som Evert Taube ljugit ihop i fyllan, precis som Argentina!

Utloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #193 skrivet: juli 09, 2015, 10:52:02 »
Fränt att de finns, di stora. Du får säkert chansen på bodsjöns stora igen vad det lider!
Jo, nån stor kan man säkert få, men det skall mycket till om det blir på det här viset. :-\
Stora öringar har jag tagit på torrt hur många som helst, även om den senaste över tre kilo var några år sedan. I Bodsjön har det väl inte varit värre än en 12-13 hekto.
Ofta sitter där bara en redig bit utan att man från början vet det.
Då blir det mest:-Jaha, det var ju en fin fisk..... :zero:
Den här fick pulsen å höjas och hornen att växa ut.

Utloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #194 skrivet: april 07, 2016, 14:43:47 »
Jo, iår vet jag inte hur det blir. :-\
Försöker få till nåt till Glomma, men svårt att få ihop det. Bodsjön blir inte förrän V35. Seeeeent.... :zero:

Utloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #195 skrivet: april 12, 2016, 11:17:36 »
Lite börjar det forma till sig. En dag i Ätran, nån dag i Björka. Kalvsjön blir det väl men det räknas knappt. Få se om vi får ihop det i Glomma. Annars blir det väl å bara sätta sig i bilen å dra norrut.