Författare Ämne: utförsälning loop  (läst 8978 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loopis

• loopis
  • Antal inlägg: 2 062
  • Tältmaffian goes Barbie!
    • Tältmaffian Blogg
utförsälning loop
« skrivet: februari 28, 2010, 16:35:59 »
Join the maffia

Inloggad Betis

• Antal inlägg: 6 569
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
SV: utförsälning loop
« Svar #1 skrivet: februari 28, 2010, 16:43:32 »
Å va är de för ledsamt me de då? ???

Bara å ta chansen å handla .....
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....

Utloggad jakob

• Antal inlägg: 1 637
« Svar #2 skrivet: februari 28, 2010, 17:20:14 »
Jodå, nu händer det mycket på Loop... :vissla: ;)

Utloggad Ron

• Antal inlägg: 3 043
  • Allt som simmar är inte fina fiskar.
« Svar #3 skrivet: februari 28, 2010, 17:29:15 »

Är det för att Loop börjat med egen webförsäljning, eller vad är det som hänt?  ???
“A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other.”

Tomten

• Gäst
« Svar #4 skrivet: februari 28, 2010, 17:40:30 »
Är det för att Loop börjat med egen webförsäljning, eller vad är det som hänt?  ???

Det säges så ja!

Moparman

• Gäst
« Svar #5 skrivet: februari 28, 2010, 18:12:05 »
Skulle tro att det har att göra med att loop öppnar egen affär i mörrum ::)

Utloggad Loopis

• loopis
  • Antal inlägg: 2 062
  • Tältmaffian goes Barbie!
    • Tältmaffian Blogg
« Svar #6 skrivet: februari 28, 2010, 18:38:59 »
Skulle tro att det har att göra med att loop öppnar egen affär i mörrum ::)

kanske det i mörrums fall... med både wittlock å capricorn ska sälja ut sina loopsortiment och lägger ner samarbetet..

vem bryr sig? billigare prylar åt oss  8)
Join the maffia

Moparman

• Gäst
« Svar #7 skrivet: februari 28, 2010, 19:03:05 »
kanske det i mörrums fall... med både wittlock å capricorn ska sälja ut sina loopsortiment och lägger ner samarbetet..

vem bryr sig? billigare prylar åt oss  8)
Helt rätt, mer usla billiga prylar till folket :zero:

Utloggad Henka

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 200
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #8 skrivet: februari 28, 2010, 19:43:00 »
marknaden förändras, eller om man rentav vill säga att den utvecklas.

Det är inte säkert att det behöver vara dåligt för någon att loop riktar in sig på nätbutik och ett antal pro-shops.
Det är väl bara att hoppas att det är det bästa för alla parter :)

Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad Ron

« Svar #9 skrivet: februari 28, 2010, 19:53:37 »
marknaden förändras, eller om man rentav vill säga att den utvecklas.

Det är inte säkert att det behöver vara dåligt för någon att loop riktar in sig på nätbutik och ett antal pro-shops.
Det är väl bara att hoppas att det är det bästa för alla parter :)

Nä, det ligger väl i sakens natur att dom vill öka sin marknadsandel. Och när man är en stor grossist kan man börja diktera villkoren för återförsäljarna på ett annat sätt. Men hur är det, är den totala marknaden för flugfiskegrejs växande i Sverige, eller är den mer eller mindre konstant?

Sg

• Gäst
« Svar #10 skrivet: februari 28, 2010, 20:11:48 »
Nä, det ligger väl i sakens natur att dom vill öka sin marknadsandel. Och när man är en stor grossist kan man börja diktera villkoren för återförsäljarna på ett annat sätt. Men hur är det, är den totala marknaden för flugfiskegrejs växande i Sverige, eller är den mer eller mindre konstant?

Skulle tro att flugfisket är växande. Det mesta växer. Sen är det en helt annan fråga om Loop växer.

Jag kände inte till detta att Loop skaffat egen butik osv. Jag tror dock inte att det är bra för Loop att butiker lägger ner sammarbete osv. Visst att loop kan kränga sakerna själva. Men det är bra för både kund och leverantör om kunderna kan se sakerna fysiskt innan man köper dom. Ju färre butiker som då har sortimentet innebär att det blir svårare för folk att få titta på sakerna i verkligheten.

Sen får man väl se hur det går. Som henka säger det är ju helt omöjligt att veta hur det går.

Sg

• Gäst
« Svar #11 skrivet: februari 28, 2010, 20:16:26 »
Vill lägga till att jag inte tror på dålig relation mellan leverantör och butik. Gick precis in och kollade på just www.fiskeshopen.com och även om det inte står varför samarbetet tagit slut så ser det rätt illa ut.

Sg

• Gäst
« Svar #12 skrivet: februari 28, 2010, 20:19:11 »
Fiskeshopen:
"Samarbetet med LOOP upphör...

Det är djupt beklagligt och trist att nära 14 års samarbete skall sluta så här.

LOOP har diskvalificerat sig som samarbetspartner till FiskeShopen

och utförsäljning av alla LOOP artiklar kommer påbörjas måndagen d. 1/3-2010."

Wittlock:

" Wittlocks avbryter samarbetet med Loop.
Efter mer än 20 års samarbete bryter vi med Loop. Efter den ena brutna överenskommelsen efter den andra har vi tröttnat. När vi får olika bud från ägare, försäljningschef och distriktssäljare litar vi inte längre på Loop som leverantör. Vi vill ha ett nära samarbete med våra leverantörer där vi känner tillit och jobbar mot samma mål. Loop är inte längre en av dom. Oproffsigt, arrogant och ointelligent”¦? är ord som ploppar upp.
Vi har aldrig varit med om nåt liknande... ofattbart!
Vi har tagit bort alla Loop-produkter från hemsidan och kommer inom kort rea ut allt Loop i butiken"

Capricorn:
"

Motiveringen att utesluta LOOP från sortimentslistan är att LOOP diskvalificerat sig som samarbetspartner då ingångna avtal medvetet och ensidigt avbrutits från LOOP.

Anledningen till LOOPs agerande har det senaste dagarna spekulerats flitigt om på  webforum, vår analys är att LOOP vill ha en särställning i internethandeln av sitt eget varumärke utan konkurrens av etablerade och framgångsrika webbutiker när de nu skall leverera sina varor direkt till konsument.

Det är djupt beklagligt och trist att nära 20 års samarbete skall sluta så här, men det är väl ett utvecklingsled i evolutionen...

Arbetet med att plocka bort LOOP sortimetet ur webshopens databas är nu klart.

Lagret innehåller några spön och rullar, linor och tafsar, lite konfektion som vadarjackor, skjortor, T-shirts och kepsar. All utförsäljning sker i Flugfiskebutiken i Bomsarvet samt 6 Mars på mässan i Folkets Hus i Kvarnsveden. All förhandsinformation på telefon och epost  om lagerstatus undanbedes."

=

Inte så jättebra reklam för Loop.

Moparman

• Gäst
« Svar #13 skrivet: februari 28, 2010, 20:45:23 »
Vill lägga till att jag inte tror på dålig relation mellan leverantör och butik. Gick precis in och kollade på just www.fiskeshopen.com och även om det inte står varför samarbetet tagit slut så ser det rätt illa ut.
Har full förståelse för att fiskeshopen avbryter eftersom loop öppnar egen butik i Mörrum.

Sg

• Gäst
« Svar #14 skrivet: februari 28, 2010, 20:58:04 »
Har full förståelse för att fiskeshopen avbryter eftersom loop öppnar egen butik i Mörrum.

japp men den anledningen lär inte de övriga butikerna runt om i landet ha. Läste tråden på andra sidan och där finns det ännu fler butiker om går samma väg.

Utloggad Ron

« Svar #15 skrivet: februari 28, 2010, 21:23:12 »
japp men den anledningen lär inte de övriga butikerna runt om i landet ha.

Hur kan du vara säker på det?  :haum:

Sg

• Gäst
« Svar #16 skrivet: februari 28, 2010, 21:27:47 »
Hur kan du vara säker på det?  :haum:

Dom ligger inte i mörrum :P ?

Moparman tog ju upp faktorn att dom skulle ha en egen butik i mörrum. Alltså blir det direkt konkurrens med fiskeshopen.

Vad jag menar då är alltså att de övriga butikerna som sagt upp samarbetet ligger ju inte i mörrum så det måste ju ligga någon annan anledning bakom i just deras fall.

Utloggad Ron

SV: utförsäljning loop
« Svar #17 skrivet: februari 28, 2010, 21:30:32 »
Det är kanske är butiker på gång i andra delar av landet också?
Varför skulle Mörrum vara ett undantag?  ;)

Sg

• Gäst
« Svar #18 skrivet: februari 28, 2010, 21:34:17 »
Det är kanske är butiker på gång i andra delar av landet också?
Varför skulle Mörrum vara ett undantag?  ;)

Jasså du menar så. Det är väl iofs möjligt men låter rätt magstarkt att öppna en massa butiker samtidigt. Men jag har som sagt ingen aning. Allt är ju bara spekulationer.

Min egen gissning baserad på vad butikerna skrivit på sina sidor är att Loop brutit avtal på något vänster.

Utloggad ismo

• Antal inlägg: 9 311
  • Oooooaaaah!
« Svar #19 skrivet: februari 28, 2010, 21:42:31 »
..är det nån som har koll på vad sorts av avtal som kan finnas mellan div. parter?

Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

Utloggad Ron

« Svar #20 skrivet: februari 28, 2010, 21:46:07 »
..är det nån som har koll på vad sorts av avtal som kan finnas mellan div. parter?

Man kan avtala om allt möjligt.

Utloggad ismo

• Oooooaaaah!
« Svar #21 skrivet: februari 28, 2010, 21:48:00 »
Man kan avtala om allt möjligt.

OK! ...köp 1l mjölk av mig, så köper jag bröd av dig.. :D
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

Utloggad Henka

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 200
  • Våga vägra!
    • Min presentation
« Svar #22 skrivet: februari 28, 2010, 22:08:16 »
Det är väl inte så konstigt om vissa butiker blir bittra när de inte kan, eller vill, leva upp till kriterierna för att bli en pro-shop. De förlorar ett antal bra produkter ur sitt sortiment, och de utsätts för konkurrens från sina (forna) leverantörer... Och vilken butik skulle gå ut med "Loop bryter med oss" ???

Jag vill tillägga att jag inte VET hur det förhåller sig, men det jag har hört är att loop ska sköta försäljningen endast via hemsida och pro-shops.
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Sg

• Gäst
« Svar #23 skrivet: februari 28, 2010, 22:29:20 »
Precis.
Jag skulle tro att det är så här att Loop har gått ut med info till alla sina ÅF att längre fram kommer vi kräva att ni säljer [detta] Dvs butikerna lär vara tvungna att beställa ett visst sortiment för att få lov att ha kontrakt hädanefter. Samtidigt sätter Loop igång egen försäljning. Detta ser jag i sig inte som något större problem bortsett från kanske mörrumbutikens läge (trist för dom lixom).

Däremot har jag full förståelse för att butiker blir förbannade för att de inte kan påverka vilket utbud de ska beställa.

OM det nu är så alltså.

Norrbaggen

• Gäst
« Svar #24 skrivet: februari 28, 2010, 22:32:41 »
Inte tycker jag et rea på 35% är nogot at blåsa i trumpeten för.   :tafeja:
Vanligt off season salu brukar ju vara 50%, och nu när nogra butiker väljer at bli av med dessa prylar borde dessa gemensamt gå inn och rea med 70%.  Då vil detta ha en effekt på Loops eget salu det första och andra året, sen är det glömt.  Då behöver vi nya prylar.  Vem f.. betalar full pris för sina prylar?  alla får ju på nogot sätt en rabbat på 10-20%.

Slutrea med -35% bliver ju som att spotta efter sina kunder.  :appel1:

Utloggad Lasu

• Antal inlägg: 315
  • Vinter bläää
« Svar #25 skrivet: mars 01, 2010, 10:06:22 »
Klart som fan att butiks ägare blir sur när LOOP börjar sälja via egen web shop.
verkar vara lite ojust när en massa butiker har det tungt i detta konjunktur läge.
Dessutom varslar grossister personal för tillfället, man får hoppas att det vänder under våren.

Inloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #26 skrivet: mars 01, 2010, 14:44:40 »
De kanske till å med innebär att det kommer finnas helt Loop-fria butiker? :D :D
Hoppas Danielsson går helt tvärt emot å låter butikerna beställa vad de vill ha i sina butiker... :yes: :yes:

Inloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #27 skrivet: mars 01, 2010, 15:01:12 »
Behöver jag nämna va ja tycker om självgoda grossister som tvingar på handlarna hela deras sortiment trots att mycke av de är skit?
Typ ABU å Normark.

Sg

• Gäst
« Svar #28 skrivet: mars 01, 2010, 15:25:58 »
Behöver jag nämna va ja tycker om självgoda grossister som tvingar på handlarna hela deras sortiment trots att mycke av de är skit?
Typ ABU å Normark.

Varken abu eller normark tvingar dig som butik att ha ett visst sortiment?

Tomten

• Gäst
« Svar #29 skrivet: mars 01, 2010, 16:18:03 »
Loop har gjort tabbar förr och kommer att fortsätta med det. Tidigt på 90-talet var butiker tvungna att lägga en förhandsorder på minst !!! !!!.!!: - för att de skulle få köpa av dom. Det slutade med att många kk och de fick sluta med de högt ställda kraven. Nu gör dom en liknande sak allt för att de tror att de har så fruktansvärt bra saker gjorda i Kina. Made In Kina är ingen kvalitetsstämpel som Made In Sweden.

PS har inte köpt någon pryl från loop än när Danielsson rullar såldes av loop.
« Senast ändrad: mars 01, 2010, 16:20:56 av Tomten »

Utloggad Ron

« Svar #30 skrivet: mars 01, 2010, 16:31:18 »
De kanske till å med innebär att det kommer finnas helt Loop-fria butiker? :D :D
Hoppas Danielsson går helt tvärt emot å låter butikerna beställa vad de vill ha i sina butiker... :yes: :yes:

Det är en viss skillnad på L:s & D:s utbud väl? Det ena sortimentet kan du räkna upp med hjälp av dina fingrar....  :p  

Utloggad Flyguy

• Moderator
  • Antal inlägg: 524
    • Vem är Flyguy?
« Svar #31 skrivet: mars 01, 2010, 23:25:34 »
Den chilenska jordbävningen är blott en skugga av vad som skakar flugfiskevärlden när någon i Åkersberga släpper väder.... ;D

Ett märke i mängden, helt OK för övrigt, men herrejösses, hur många forumsidor har inte spekulerat över Looparnas öden och äventyr! ;D
Anakronist

Utloggad Lars w

• Moderator
  • Antal inlägg: 835
  • &"!!##¤#¤% :( i ♥ ♫
« Svar #32 skrivet: mars 01, 2010, 23:35:20 »
%&&¤%¤ :larsw: %&%&¤%Loop HiTec Salmon%¤%&¤¤% :larsw:

min lokala handlare är, såvitt jag vet, helt Loop-fri. så för min del spelar det ingen roll - och inte för Norrköpings del heller.
« Senast ändrad: mars 01, 2010, 23:37:08 av Lars w »
Stop Marketing Anorectic Looks
Tyskland är en toalett!
www.darkdisc.com

LP

• Gäst
« Svar #33 skrivet: mars 02, 2010, 00:00:55 »
Undrar om Pro-shop butikerna i framtiden kommer kunna kräva att få de saker de beställer inom en snar tidsram? ::)

Själv så tycker jag det hela luktar lite illa. -"Köp för minst XXX kronor av oss, så får ni bli pro-shop. Har ni inte råd att ha hela sortimentet i lager, får ni gärna sälja in grejjerna till kunden som sedan beställer sakerna direkt från oss.. Ni har då ~10% marginal på det ni säljer, istället för ~50%..."

Undrar vad som kommer prioriteras i framtiden, försäljning till butik, eller försäljning direkt till kund?

Norrbaggen

• Gäst
« Svar #34 skrivet: mars 02, 2010, 08:59:57 »
Vad får dom att tro at du just kommer att handla på deras webshop, och därtil til deras riktgivande priser som egentligen är hopplöst överprisade?  
Egentligen så tycker vel inte Loop om at deras förhandlare annonserar och säljer deras produkter til lägre pris.  Vad handlarna ger i direkt kassarabatt är en annan sak som inte kopplast direkt til Loop produkterna.

Det är ju inte vanlig med samma handlar rabatter på suppleringskjöp, detta är vel dom flesta som driver affär medvetna om.
”Tyverr” så dyker det ju upp kunder som inte alltid tycker den modellen eller storleken du har i lager passar.  Skal du då säga til kunden att den får du häller gå och kjöpa nogon annan stands eller direkt hos Loopå  Så gjör vel inga lokala handlare, dom helt enkelt skaffar dit varan, och ofta tjänar dom inget alls på denna handel.  
Man får ofta tänka så at: ”det man tapar på gungan får man dra in på karusellen”.  

Som jag ser det tyks det mera se ut som Loop önskar et lite antal proshops med fullt sortiment framför att serva många små lokala handlare.  Mkt möjligt rätt väg att gå sett utifrån totala omsetningen och kostnader.  Det kan vara så enkelt at rent av är för kostbart att holda på med att supplera alla småhandlare, samt planläggning av produktion bliver svår.  Detta leder ochså ofta til problemer med leverans.

Flugfiskare är inte alltid dom som plannerar sina kjöp, som oftast är det vel spontana affärer.  Inte tycker vi vel om att vänta veckor och månader på våra prylar?

Utloggad Lars w

• Moderator
  • Antal inlägg: 835
  • &"!!##¤#¤% :( i ♥ ♫
« Svar #35 skrivet: mars 02, 2010, 09:14:59 »
Flugfiskare är inte alltid dom som plannerar sina kjöp, som oftast är det vel spontana affärer.  Inte tycker vi vel om att vänta veckor och månader på våra prylar?

jag vet inte riktigt, men att impulsköpa flugspön i prisklassen 5000-10 000 är inget jag sysslar med. diverse runtomkringdetaljer dock.

men det är rätt roande att läsa om folk som diskuterar årets modell av vadarjackor, om de är snygga etc. vadarjackor... snygga! herreg*d, snacka om att marknaden har lyckats!
intressant hursomhelst. undrar hur Loop kommer att stå sig på marknaden och vad tilltaget kommer att innebära för deras konkurrenter - Guideline speciellt kanske?
Stop Marketing Anorectic Looks
Tyskland är en toalett!
www.darkdisc.com

Norrbaggen

• Gäst
« Svar #36 skrivet: mars 02, 2010, 09:32:03 »
jag vet inte riktigt, men att impulsköpa flugspön i prisklassen 5000-10 000 är inget jag sysslar med. diverse runtomkringdetaljer dock.

men det är rätt roande att läsa om folk som diskuterar årets modell av vadarjackor, om de är snygga etc. vadarjackor... snygga! herreg*d, snacka om att marknaden har lyckats!
intressant hursomhelst. undrar hur Loop kommer att stå sig på marknaden och vad tilltaget kommer att innebära för deras konkurrenter - Guideline speciellt kanske?

Just detta med spön och rullar brukar som oftast vara lite mera plannerat.  Men vadare, jackor, kängor, linor och alt annat är oftast spontana kjöp.  Vid dessa kjöp har vi inte alls tid att vänta.
Det är ochså här det är svårast för detaljisten att träffa sin marknad i storlek modell och i antal vid sina förhandsbeställningar til lager.
Klart mkt enklare att sälja från stora lagerhallar, och inte minst efter Ikea modellen.  Tvivlar på at dom då kan fortsätta med top of the line priser på et sådant konsept.

Sg

• Gäst
« Svar #37 skrivet: mars 02, 2010, 12:55:39 »

Utseendet på ett plagg är det enda du kan få ett hum av genom att titta på en bild i en katalog/internet.

Hur BRA plagget är kan du ju omöjligt veta innan du har köpt den. Speciellt om plagget är nytt och folk du känner knappt hunnit testa.

Har man 2 plagg bredvid varandra som man tror är lika bra men den ena är lite mer estetiskt tilltalande så väljer man väl ändå den man tyckte var mer estetiskt tilltalande, och inte den andra?

Förstår din tanke alltså men jag förstår även att folk köper det dom tycker ser snyggt ut.

Inloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #38 skrivet: mars 02, 2010, 17:00:22 »
Varken abu eller normark tvingar dig som butik att ha ett visst sortiment?
Ok. :zero:
Testa då me Normark å Abu å säg att du bara vill sälja Ambassador å Rapala. :gasp: :gasp:

Samma med Loop, säg att du vill ha allt utom deras rullar för dom gör ju ändå Danielsson för halva priset?

Egentligen är väl alla grosister här samma kålsupare.

Sg

• Gäst
« Svar #39 skrivet: mars 02, 2010, 19:40:01 »
Ok. :zero:
Testa då me Normark å Abu å säg att du bara vill sälja Ambassador å Rapala. :gasp: :gasp:

Samma med Loop, säg att du vill ha allt utom deras rullar för dom gör ju ändå Danielsson för halva priset?

Egentligen är väl alla grosister här samma kålsupare.

Vet inte ritkigt vad du fått höra nu Betis. Men hos Abu och Normark kan åtminståne jag beställa precis vad jag vill.

Från Normark exempelvis beställer jag bara isborrar och pirkar :P Inga problem där.

Jag tror du syftar på om man vill vara Pro-Dealer samt Premium-Dealer.

Då måste man ha ett visst sortiment och får då tillgång till en del varor som endast dessa dealers får sälja.

Men det är inget tvång. Dessutom måste man iallaf för abus deal (premium) ha haft deras sortiment x-antal år för att få lov att bli det.

Men som sagt det är ingenting som dessa leverantörer tvingar en att göra. Det går hur bra som helst att beställa ändå.

Ingen av de leverantörer jag använder mig på mitt jobb har iallaf någon som helst kil i mina hälar på vad jag måste och bör beställa.

Där ibland kan ni lägga till följande leverantörer:

Pure Fishing
Normark
Darts
Svendsen
CWC AB
« Senast ändrad: mars 02, 2010, 19:42:37 av Sg »

Inloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #40 skrivet: mars 02, 2010, 19:43:31 »
Vet inte ritkigt vad du fått höra nu Betis. Men hos Abu och Normark kan åtminståne jag beställa precis vad jag vill.

Från Normark exempelvis beställer jag bara isborrar och pirkar :P Inga problem där.

Jag tror du syftar på om man vill vara Pro-Dealer samt Premium-Dealer.

Då måste man ha ett visst sortiment och får då tillgång till en del varor som endast dessa dealers får sälja.

Men det är inget tvång. Dessutom måste man iallaf för abus deal (premium) ha haft deras sortiment x-antal år för att få lov att bli det.

Men som sagt det är ingenting som dessa leverantörer tvingar en att göra. Det går hur bra som helst att beställa ändå.
Ja litar på ditt ord, va jag hört så vill de fylla hela hyllorna, annars får du betala så mycket för grejerna att det inte går ihop.

Inloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #41 skrivet: mars 02, 2010, 19:47:30 »
Faan att de inte va hela koncernen...... :appa2:
-Köp en Traditional!!!  Få en Grindsme på köpet!!

Utloggad jakob

« Svar #42 skrivet: mars 08, 2010, 09:28:22 »
Och nu har jag slutat mitt jobb åt Loop. Nu kan jag fiska med vad jag vill igen! :D :D

Utloggad ismo

• Oooooaaaah!
« Svar #43 skrivet: mars 08, 2010, 10:16:37 »
Och nu har jag slutat mitt jobb åt Loop. Nu kan jag fiska med vad jag vill igen! :D :D

..var det pga. brutna avtal? :D ..stukad fot?

Utloggad Ron

« Svar #44 skrivet: mars 08, 2010, 10:41:18 »

Menar du att det är så? Att man inte kan använda andra prylar som anställd L 8)  8) P-soldat?  :haum:

Utloggad Pekka

• Moderator
  • Antal inlägg: 1 127
  • Member of The Tankhat club of Sweden
« Svar #45 skrivet: mars 08, 2010, 12:05:00 »
Menar du att det är så? Att man inte kan använda andra prylar som anställd L 8)  8) P-soldat?  :haum:
Varför skulle det inte vara så..?? :haum:
Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse

Utloggad jakob

« Svar #46 skrivet: mars 08, 2010, 13:14:27 »
Nej, inga brutna avtal. Bara korrekt uppsagda. :D Jag behöver all tid till den nya butiken vi ska starta i Umeå nu så jag har inte tid att fara land och rike runt längre.

Och jag har väl alltid valt själv vad jag fiskar med, ingen kan ju tvinga men det skulle se konstigt ut att använda andra grejer än det man har som jobb att rekommendera. :haum:
Inte förväntar jag mig att se Bauer med ett Guidelinespö så att säga..

« Senast ändrad: mars 08, 2010, 13:31:23 av jakob »

Utloggad Ron

« Svar #47 skrivet: mars 08, 2010, 14:32:06 »
Jag behöver all tid till den nya butiken vi ska starta i Umeå....

Blir ni Pro-Shop?  :nudge:

Och jag har väl alltid valt själv vad jag fiskar med, ingen kan ju tvinga men det skulle se konstigt ut att använda andra grejer än det man har som jobb att rekommendera. :haum:

Nej, det är lite skillnad på att tvinga och att förvänta. Det kan också vara skillnad mellan jobbet och privatlivet, men det kan kanske vara svårt (för andra) att hålla isär rollerna.

BB

• Gäst
« Svar #48 skrivet: mars 08, 2010, 15:07:56 »
Jag behöver all tid till den nya butiken vi ska starta i Umeå nu så jag har inte tid att fara land och rike runt längre.

Flytt till Ume eller?   :haum:

Inloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #49 skrivet: mars 08, 2010, 15:21:14 »
Nej, inga brutna avtal. Bara korrekt uppsagda. :D Jag behöver all tid till den nya butiken vi ska starta i Umeå nu så jag har inte tid att fara land och rike runt längre.

Ja önskar dig all lycka på vägen å som du säger själv, inget ont som inte har något gott med sig. :D ;)

BB

• Gäst
« Svar #50 skrivet: mars 08, 2010, 15:44:37 »
Citera
Nej för helvete!!!

Tänkte väl! 
Jag hör ju själv hur det låter nu...  ;D