Forumnyheter:

Vårt senaste flugmönster: Zonker, steg för steg av Jonas 'Strömmen' Hällgren

Huvudmeny

Fiskelusts fiskevårdsinsamling 2010: Älvräddarna

Startat av Henka, oktober 06, 2010, 17:54:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henka

Nu var det äntligen dags för oss att ta tag i vår kära fiskevårdsinsamling, de insamlingar vi gjort tidigare år har varit succéartade, och givetvis hoppas vi att ni än en gång hjälper oss att hjälpa!

Vi har efter en omröstning bland forumets medlemmar bestämt oss för att i år samla in pengar till Älvräddarna, en organisation som fått otrolig fart och numer verkligen är en kraft att räkna med. Givetvis vill vi göra allt för att hjälpa till i arbetet att värna våra vatten!

Som vanligt är det upp till var och en att själv avgöra hur mycket pengar ni vill skänka.
Inget belopp är för litet, utan var och en får låta sin egen ekonomi styra!

För att göra det så enkelt som möjligt kan ni sätta in pengar på konto 1125 31 02112 i Nordea (använd 1125 som clearingnr om er bank kräver sådant och inte anger något annat). Detta är ett konto som jag har öppnat specifikt för just denna insamling, och det finns än så länge inte några pengar på kontot alls - allt för att göra det här så enkelt och lätthanterligt som möjligt.

Om ni vill ha bekräftelse på att överföringen kommit rätt så ange ert forumnamn som referens så hör jag av mig så fort jag ser pengarna på kontot. Jag kommer inte lägga ut givares namn i denna tråd, men givetvis får ni gärna ge era kompisar en knuff i rätt riktning och berätta att ni har dragit ert stå till stacken!
Jag kommer med viss regelbundenhet informera om hur insamlingen fortskrider.

Tack för ert bidrag
/Gänget bakom fiskelust.se
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Henka

Vi kan tillägga att vi även kommer att jobba för att komplettera detta med lite auktionsverksamhet.

Vi håller er uppdaterade :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Henka

2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Betis

Ja hann inte till banken i fredags men de blir tid te de me.... 8)
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Ismo

Är det inte bättre att bli medlem i Älvräddarna? :haum: ..tänkte bli det i slutet av denna mån.

Betis

Citat från: ismo skrivet oktober 16, 2010, 16:55:35
Är det inte bättre att bli medlem i Älvräddarna? :haum: ..tänkte bli det i slutet av denna mån.
De ena utesluter ju inte de andra.
I am the real one.
No fucking Spanish substitut.

Henka

Citat från: ismo skrivet oktober 16, 2010, 16:55:35

Det är klart att vi alla ska vara det. Självklart som tusan för tusan :yeah:

Men nån extra hundring lite här och där från ett antal blir snabbt pengar som kan göra stor nytta.

Vi tänker också se till att få in lite flugor att auktionera ut, även de pengarna ska ingå i insamlingen, så känner ni att ni vill få nåt mer än bara än bara gott samvete för era pengar så kanske ni ska vila lite på hanen.

Det bästa är förstås att ni både skänker en slant och handlar på auktion ;)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Lasu

Bra jobbat henka!! ska ställa upp med bidrag för det fina ändamål.

amebix

är redan medlem och har skänkt ett par hundra till dom   men väntar ivrigt på auktionen :)
fittstuvningshjärna!!!!!!

Henka

Citat från: Sg skrivet oktober 25, 2010, 16:29:45
Godis! Vad är deadline?

Vi har inte satt någon än, det beror väl lite på hur det går med auktionsbidragen.
Den statusen är jag inte helt uppdaterad på.

Det här ska inte kännas som nån plikt (annat än mot sig själv förstås :nudge:) utan det är bara fiskelusts sätt att försöka skramla in några extra kronor till älvräddarna, jag vet att många redan är medlemmar och att många även redan donerat pengar i år...
Man kan ju donera via älvräddarnas hemsida och de erbjuder ett antal olika alternativ, jag tycker mest det är kul om vi kan göra något tillsammans, och kanske göra det lite enklare för någon att ge en slant om så är...

Deadline runt jul känns väl lagom? :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Thomas L

Nya tider nya leder är min paroll inte SJs

Henka

Däremot så tycker jag nog att det är var och ens förbannade plikt och skyldighet att vara medlem i älvräddarna.

Hellre ett medlemskap än en gåva! :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Sg

Citat från: Henka skrivet oktober 25, 2010, 19:08:41
Vi har inte satt någon än, det beror väl lite på hur det går med auktionsbidragen.
Den statusen är jag inte helt uppdaterad på.

Det här ska inte kännas som nån plikt (annat än mot sig själv förstås :nudge:) utan det är bara fiskelusts sätt att försöka skramla in några extra kronor till älvräddarna, jag vet att många redan är medlemmar och att många även redan donerat pengar i år...
Man kan ju donera via älvräddarnas hemsida och de erbjuder ett antal olika alternativ, jag tycker mest det är kul om vi kan göra något tillsammans, och kanske göra det lite enklare för någon att ge en slant om så är...

Deadline runt jul känns väl lagom? :)

nej då menade mest bara så att man hinner innan betalningen från FL sker :) Då blir det från mig nästa månad ist om jul är deadline!

Henka

Det tuffar på lite långsamt, och vi har faktiskt fått ihop en dryg tusenlapp, redan innan auktionsverksamheten :)

Men återigen, det viktiga med det här är inte att ni skänker pengar, det primära är att ni blir medlemmar.

Men kom igen, låt oss slå världen med häpnad :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Ron

"A fishing pole is a stick with a hook at one end and a fool on the other."

Ismo

Citat från: Ron skrivet november 01, 2010, 22:46:23
Auktion, vadå?  :haum:

..för oss som kan binda flugor, så du kan lungt luta dig tebaka! :gasp:

Moparman

Går iväg ett paket härifrån till Freddan någon av de närmsta dagarna :lumber:

amebix

fittstuvningshjärna!!!!!!

Henka

Citat från: amebix skrivet december 04, 2010, 23:18:05
hur går det med den därna auktionen?

Det är på g, om jag inte är felunderrättad så väntar vi bara på några utlovade flugor...
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007