Författare Ämne: Fly & tie.  (läst 1782 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MADMOOSE

• Moderator
  • Antal inlägg: 1 390
Fly & tie.
« skrivet: februari 08, 2012, 22:26:54 »
Nej inte heller efter andra numret kan jag ge detta nya magasin mer än  :-\  :-\ av  :) :) :) :) :)
Tråkigt att behöva säga det men den väcker ingen Lust alls till vår kära hobby. Tråkig papperskvalite à la Sportfiske på tidigt åttiotal. Detta i sig ger tråkiga bilder vilket är trist då det finns så många duktiga fotografer som verkligen kan få en att längta bort. Också det här med svensk/engelsk text? Nä jag ångrar att jag betalade in för mer än 3 nummer. Men detta är ju bara min åsikt. Rätta mig gärna om jag har "fel".  :)
« Senast ändrad: februari 09, 2012, 13:08:45 av MADMOOSE »

Inloggad Henka

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 269
  • Våga vägra!
    • Min presentation
SV: Fly & tie.
« Svar #1 skrivet: februari 09, 2012, 11:23:23 »
Nu har jag ju inte sett tidningen själv, men det låter onekligen väldans tråkigt att papperskvaliteten är tveksam när tidningen ändå kostar en hundring :-\
Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007

Utloggad västvis

• Antal inlägg: 3 101
« Svar #2 skrivet: januari 04, 2013, 15:44:18 »
Är en tidning som inte kommit i mina händer än, det är väl kanske dags att köpa ett lösnummer för att bilda sig en uppfattning om tidningen. Någon på forumet som har läst något av de nummer som kom förra året?   :hmm:

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 6 754
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #3 skrivet: februari 12, 2013, 20:57:22 »
Fick reklam-mail om denna tidskrift, svarade och undrade hur i helvete nån kunnat komma över min adress.
Gick tydligen inte att svara... :betis: :zero:
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....

Hjortmyrs

• Gäst
« Svar #4 skrivet: februari 13, 2013, 00:42:10 »
Frågan är om tidningen fyller nåt tomrum som de andra tidningarna lämnar? Jag är tveksam, tyvärr.
Det har blivit bättre sedan man tog bort engelska översättningarna, och det har helt klart funnits en rad intressanta artiklar. Hoppas dock den profilerar sig mer och lyckas med detta, mångfald är bra!

Jag blev oerhört impad av Flugfiskefebers första två (typ) nummer, men jag tycker även denna blivit slätstruken. AoF GPS-positioner till olika hotspots i diverse vatten betackar jag mig för, måste man namnge alla vatten och platser. Synd för tidningen gör bra insatser för Östersjölaxen.
FiN är favoriten. Den är precis vad en flugfisketidning ska vara, en blandning av historia, nyheter, fina skildringar, men även debattforum i mångt och mycket. Den har en och annan skribent jag verkligen inte gillar -precis som sig bör. Och desto fler jag gillar.

För er som inte läst The Drake så rekommenderar jag det.

Utloggad ismo

• Antal inlägg: 9 411
  • Oooooaaaah!
« Svar #5 skrivet: februari 13, 2013, 00:54:38 »
Tycker dom flesta av Svenska tidningar är bra/läsvärda ettpar nr. ..sen dör dom ut.
Tror nog det beror på att Sverige är rätt litet...alla ställen är mer lr. mindre kända..inget nytt under solen.
FIN är inte heller bra alla ggr. Trots att den heter Flugfiske i NORDEN.
En utvidgad tidning med fler länders fiskevatten inblandat...en EU-blaska! ;D
Det är 100% dödlighet fr. det en föds!..men märkligt nog ökar den med div. alkohol å dåliga matvanor.

Utloggad rifle

• Antal inlägg: 2 057
  • Hårdrockare med flugspö!
    • http://www.rocket-roll.com/
« Svar #6 skrivet: februari 13, 2013, 07:59:13 »
Tycker dom flesta av Svenska tidningar är bra/läsvärda ettpar nr. ..sen dör dom ut.
Tror nog det beror på att Sverige är rätt litet...alla ställen är mer lr. mindre kända..inget nytt under solen.
FIN är inte heller bra alla ggr. Trots att den heter Flugfiske i NORDEN.
En utvidgad tidning med fler länders fiskevatten inblandat...en EU-blaska! ;D

Kolla in Chasing silver den är rätt bra.
What time is it? It´s time to rock not yet!

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 6 754
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #7 skrivet: februari 13, 2013, 08:15:34 »
Alla produkter som måste sälja sig genom att skicka ut mail till stulna mailadresser måsta vara värdelösa.... :betis:

Typ samma skit som de försöker sälja i telefonen, är inte grejjerna så intressanta eller bra att jag fått reda på det ändå så lär det inte bli bättre för att nån försöker pracka på mig dom.
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....