Författare Ämne: Vem är Loopis  (läst 4301 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loopis

• loopis
  • Antal inlägg: 2 062
  • Tältmaffian goes Barbie!
    • Tältmaffian Blogg
Vem är Loopis
« skrivet: februari 23, 2007, 14:06:45 »
Jag heter Jacob Törnqvist och föddes i Kalmar så sent som 1989.

Jag bor fortfarande strax utanför Kalmar i samma hus som jag alltid har bott i tillsammans med min mor, far och syster.

Jag började mitt fiske i hossmoån efter vitfisk, gädda, abborre och ål dit jag tillsammans med kompisar cyklade med spöna i högsta hugg. Strax efter det började jag flugfiska och fick min fösta flugfisk, en BRAXEN! Sedan blev det till att sälja tv-spelet och köpa tvåhandspryttlar...!

Naturlig steg efter havsöringsfisket i Hossmo blev Mörrum som numer än mitt mästa hemmavatten.

Efter det har det även blivit Emån, Ronnebyån, Orkla, Gaula, Stjördal och nu senast en tripp till River Spey.

Jag har genom skolan och sommarjobb fått pröva på att vara både pryttelmånglare och biotop/fiskevårdsarbetare. Nu jobbar jag som murare och plattsättare för byggnadsfirma Ivar Glebe AB i kalmar.  :-X

Mitt nuvarande fiske består av lax & havsöringsflugfiske i mina hemmavatten samt någon trip någon annan stans! Livet som student är hårt och man får ta det som det kommer. Jag försöker även meta lite och en sommarkväll med blicken på en flöte som dyker är helt underbart!

Skall jag vara helt ärlig är jag en riktig prylfantast, även om jag lugnat mig otroligt dem senaste åren. Prylar är skojj och som bisyssla skulle jag gärna villja testa och utveckla prylar i framtiden. Det jag faktiskt vill göra är att guida flugfiskare i jakten på lax och havsöring. Jag hoppars att jag någon gång får chansen att göra det, det är ett liv jag beundrar, det är inte lätt, men det är ett liv jag skulle villja leva, helt klart.

Fiskelust är mitt sätt att snacka fiske när jag just kommit hem från skolan och inte kan sticka och fiska. Jag vill kunna förmedla något användbart till fiskebröder och systrar både genom forumet samt repotage och artiklar.

Jag vill tacka alla mina vänner för dem trevliga stunderna vi haft vid vattnen och jag önskar alla ThigtLines!

« Senast ändrad: november 18, 2008, 20:12:29 av Loopis »
Join the maffia

Utloggad Loopis

• loopis
  • Antal inlägg: 2 062
  • Tältmaffian goes Barbie!
    • Tältmaffian Blogg
SV: Vem är Loopis
« Svar #1 skrivet: november 10, 2007, 11:01:54 »
 8) 8) 8) perfection?  :appa2:
Join the maffia