Författare Ämne: Appel!!!!  (läst 1266 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Betis

• Antal inlägg: 6 632
  • Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
Appel!!!!
« skrivet: september 29, 2007, 13:43:09 »
Nu är det faan i mig dags å börja leverera!! >:( >:(
Ja har kollat av matsidan å du har inte startad en enda tråd.

Fram me godsakerna nu. :flyguy:
.....och på den sjätte dagen skapade människan Gud.....

Utloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
SV: Appel!!!!
« Svar #1 skrivet: oktober 01, 2007, 19:23:43 »
Hallå!!!

Utloggad Appel

• Antal inlägg: 315
« Svar #2 skrivet: oktober 01, 2007, 19:25:41 »
Hallå!!!
Min vän, det måste väl räcka att jag lagar mat åt minna vänner när vi träffas, njut då  :-*
Sicut moris est

Utloggad Flyguy

• Moderator
  • Antal inlägg: 524
    • Vem är Flyguy?
« Svar #3 skrivet: oktober 01, 2007, 19:30:40 »
Min vän, det måste väl räcka att jag lagar mat åt minna vänner när vi träffas, njut då  :-*

Min vän, vi träffas alldeles för sällan.... ;D :-*
Anakronist

Utloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #4 skrivet: oktober 01, 2007, 19:50:53 »

Du kan väl tala om hur du gör ibland?

Utloggad Appel

« Svar #5 skrivet: oktober 01, 2007, 20:05:40 »
Du kan väl tala om hur du gör ibland?
Mat är ju en passion, du vet ju själv en rackarns jävla grönmögelost, se till att köttet är mört innan det läggs på grillen. Köp bara det bästa, aldrig nått sekunda. Det bästa kött som finns är åsna, allt annat är bara nån blek kopia, näst bästa är häst, sen kommer lam moch efter lammet kommer nöt. Endast de bästa grönsaker är gott nog i vänners goda lag, var jävligt noga med att kolla så att grönsakerna är frächa och har spänst, tomaten skal vara ljusröd, är den mörkröd så kasta den åt helvete, palsternackan ska vara lättskalad och ha stuns. Blomkålen skal vara helt vit och inte ha några mörka fläckar, köp aldrig grönsaker som har varit vattenbejutna i grönsasdisken, du blir garranterat lurad.
Mat är så mycket mer än smak, det är även en upplevelse för ögon och näsa, njut :love:
Sicut moris est

Utloggad Betis

• Förbannad Träskalle.
    • Fiskelust
« Svar #6 skrivet: oktober 01, 2007, 20:11:50 »
Mat är ju en passion, du vet ju själv en rackarns jävla grönmögelost, se till att köttet är mört innan det läggs på grillen. Köp bara det bästa, aldrig nått sekunda. Det bästa kött som finns är åsna, allt annat är bara nån blek kopia, näst bästa är häst, sen kommer lam moch efter lammet kommer nöt. Endast de bästa grönsaker är gott nog i vänners goda lag, var jävligt noga med att kolla så att grönsakerna är frächa och har spänst, tomaten skal vara ljusröd, är den mörkröd så kasta den åt helvete, palsternackan ska vara lättskalad och ha stuns. Blomkålen skal vara helt vit och inte ha några mörka fläckar, köp aldrig grönsaker som har varit vattenbejutna i grönsasdisken, du blir garranterat lurad.
Mat är så mycket mer än smak, det är även en upplevelse för ögon och näsa, njut :love:
De fattar väl ja.
Men nu skiter ja i dig å lägger ut ett å annat ur din repetoar... :tafeja: :tafeja: :appa2: :appa2:

En del av oss kan känna doften och smaken bara genom att läsa om det.

Fast egentligen fattar jag än mer hur du menar, det är ganska ofta som det relativt enkla blir det bästa.

Bra grejer tillagat med glädje i goda vänners lag.
« Senast ändrad: oktober 01, 2007, 20:15:18 av Betis »

Utloggad Appel

« Svar #7 skrivet: oktober 01, 2007, 20:21:25 »
Snackar man nöt kött så ska det vara mörkrött, kalv är ett jävla skitkött, kalven är inte färdigväxt och varför käka nått som inte är färdigväxt, nej fan kalv kommer inte på min tallrik, det kan juppisarna och brattsen käka till dyra pengar  :appel1: Behandla köttet som att det är din bästa vän och när du steker det så låt det vara ifred i stekpannan, vänd det och stek näste sida, gå ifrån stekpanna och låt köttet vara i fred. Stek alltid kött på hög värme och enbart i smör, den jävla skitolivoljan vi får tag i lämpar sig inte till matlagning, snacket går om jungfruolja osv, skitsnack säger jag, dyngolja, en riktig olivolja kostar så jävla mycket stålar så skit i den och framför allt, häll inte dyngan på en sallad, salladen dör, det är bättre att skira smör, låta det svalna och använda det i stället. Villt och renkött tänker jag inte gå in på, jag tycker själv otroligt mycket om ren, älg  :betis: men glöm inte bort att njuta :-*
Sicut moris est

Utloggad Loopis

• loopis
  • Antal inlägg: 2 062
  • Tältmaffian goes Barbie!
    • Tältmaffian Blogg
« Svar #8 skrivet: oktober 05, 2007, 17:33:50 »
pucko....... aberdeen black angus........... det är det bästa...  8)
Join the maffia

Utloggad Flyguy

• Moderator
  • Antal inlägg: 524
    • Vem är Flyguy?
« Svar #9 skrivet: oktober 05, 2007, 20:43:00 »
pucko....... aberdeen black angus........... det är det bästa...  8)
Håll Dig Du till lammkött till en början. :appa2: ;)
Anakronist