Forumnyheter:

Senaste artikel: Lär dig fota fiske! av Jonke

Huvudmeny

Vem är Henka...

Startat av Henka, mars 01, 2007, 08:01:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henka

Om mig:
Namnet är Henrik Ohlsson, mina vänner brukar kalla mig "Henka", eller kort å gott "Pinnen".
Född 1977, och är med ålderns rätt gôbbgrinig för det mesta  O0
Född och uppväxen alldeles intill Klarälven som jag är så har fisket alltid betytt oerhört mycket för mig. Och när fisket har sån stor betydelse för mig så påverkar det givetvis min omgivning.
Jag känner mig oerhört priviligierad som har min fru, Karin, som delar mitt intresse.
Tillsammans har vi lille Elias, född sommaren -09, som får följa med oss ut på våra fiskestrapatser.
Han kommer nog bli stugsittare när han blir stor  större ;D

Jag är stolt medlem nr. 23 i
Carlstad FlugfiskarGille, och ansvarar där för vår hemsida cffg.se

Varför fiskelust.se?
Fiske har varit mitt stora intresse sedan barnsben, och sen jag fick mitt första flugspö på min trettonårsdag så har jag varit som besatt. Man kan säga att jag gick ut hårt och sen dess har jag bara ökat hela tiden.

Utöver fiskeintresset har jag alltid varit intresserad av datorer, och på senare år även av foto. Kombinationen av fiske, foto och datorintresse gör att det faller sig ganska naturligt att snickra ihop en hemsida om flugfiske där man har möjligheten att dela sina upplevelser med andra.

Fiskar:
I princip allt som går att fånga med ett flugspö. Tyvärr, eller kanske lyckligtvis så finns det många arter som ännu inte fått presentera sig för mina flugor. Sedan början av min flugfiskebana så är det främst lax och öring i strömmande vatten jag har bedrivit mitt fiske efter. På senare år har dock intresset för kustöring blommat upp rejält.

Laxen kvarstår som mitt primära byte, och vi får se vad framtiden bär med sig.

Bilder att minnas :)
2014   2010
2013   2009
2012   2008
2011   2007